söndag 4 december 2011

Näbbkängor och näverskor!!

Jag och maken åkte på en secondhandrunda igår.
Det var ett tag sen sist, har ju känt mig lite mättad på det i d sistone.
Nå hur som haver så svängde vi in på Erikshjälpen i Sävsjö....
Å Tadadadadaaaaa!!!
Där fann jag ett par höga näbbkängor i min storlek för en tjuga!!
Snacka om rätt kurs.
Jag har velat haft ett par höga  länge nu, har dock fått ärva morsans låga.
Men alltså tjugo kronor, då spelar det ingen roll om de blir sparsamt använda tänker jag.
Till dessa så måste det finnas snö, annars känns det malplacerat...
En röd palestinasjal  å jag minns min ungdom.....nästan...
Näbbkängor får mig att minnas mina näverskor...mycket osköna.
Jag ,storebror och mina föräldrar höll på med näver på 70talet.
Eftersom jag bara var en liten knatt på den tiden så ingick det endast i min uppgift
att få loss nävern från björken.
Så stora ytor som möjligt skulle det vara.
Sen satt mina föräldrar, jag hela släkten på pappas sida vill jag minnas höll på med detta.
Det resulterade i....
Näverlampor, näveskor, näversmycken, näverskålar, näverskor/tofflor, näverväskor....
Mycket näverprylar var det!!
Och så hade hela familjen näbbkängor.
Det var tider det!!!

Inga kommentarer: