fredag 11 mars 2011

Cirkus Eriksson on Tour !!

Nu rullar snart bilen...fast jag önskade att det var en vagn
med en elefant bredvid och en kamel som drog...
Stora trähjul som knarrar..det gungar tungt...
En strutsplym sticker ut ur det röda tyget som omsluter trävagnen.
Det klingar som silverklockor över alla smycken som denna
magnifika Cirkusprinsessan har upphängt i vagnen..............
Laura Ingalls springer förbi över prärien....?....
Eller alltså nej..... Vänta.....??!!
Hur vare nu... Jo just.....
Jag fann denna Posters på www.inreda.com
man kan beställaoch sätta dit sitt eget namn....
Cirkus Eriksson..!! vackert!
Det klingar exotiskt i mina pärl prydda öron....
och fantasin drog en rivstart... Fint det!
Men faktiskt vår bil rullar snart, SilvferSaaben på bensin,
mot nya äventyr.....TuT..TuT....
Jag hör av mig senare...efter badet i poooolen på Scandic Linköping...
Tjing!!

Inga kommentarer: