fredag 9 september 2011

Ett tomtebloss i huvudet!

I alla år i skolan...alltså nu snackar jag grundskola med ett stänk av gymnasium.
Jag var en liten parvel som hellre leket med sniglar än matematik.
Började nog skolka redan i ettan...låtsades ha ont å gick i väg å lekte.
Dolade på i min egen värld.
Skoltrött...tyckte högstadiet var såååå himla trist.
Gymnasiet gick jag för man var inpräntad av mantrat:
Går du ingen utbildning blir du ingenting. Du kommer aldrig överleva livet typ..
Jaa..känner du igen dig??
Man skulle prata med Syokonsulenten,välja väg i livet...för resten av livet.
Stora pressande grejer..Då..... Nu...
Haha nu...men jösses vänner... NU...
Känns det som om jag har tänt ett tomtebloss i huvudet.
Det sprakar och fräser och lyser..... i knoppen.
Först slog Gud på lilla lysknappen,sen satte han igång tomteblosset.
Det började när jag satte igång å läsa till körkortet.
Att jag kunde fokusera,stålsätta mig.OCH att det var kul!!
Så otroligt givande å kul att läsa till något man var intresserad av.
Sen så klev jag ju på behandlingsassiten utbildningen på 2 år.
Sweet Mama!!! Oj oj oj.... vad jag pluggade, ambitiös var bara mellanamnet.
Nu då!?
Jo nu sitter jag här och ska beställa hem Högskolans katalog.
Jag vill vidareutbilda mig. Mera mera mera.... :-)
Tomtebloss sprakar så högt att endast studier kan få det att tystna lite.
Så det blir något mera distansplugg helt klart!!
För jag vill vara kvar på jobbet ,
sen bara få bli bättre å bättre på det man sysslar med.
Sååå nu vet ni lite framtidsplaner!!
Tomteblosset sprakar!!!

Inga kommentarer: