måndag 19 september 2011

Vart är mänskligheten på väg??!

Som en del av er vet så äger jag en störtskön bil från -64.
Att den nu har lite ålder som ger den total värdighet men ändå skavanker.
Är fint......meeen...... ibland så händer det.....
Min bensinmätare är inte helt hundra om man säger så.
Jag visste nånstan i bakhuvudet när jag åkte hem från jobbet igår att den nog var törstig.
Man gör som grodan lever på hoppet...
Så idag tryckte jag in maken å hunden i bilen för att åka in till vårat samhälle en mil bort.
Vi kom lite ryckandes iväg.....Maken...nää ska vi inte ta den andra bilen..
Nej nej sa jag..Gud är med.vi kommer fram....harkel.....
Efter ca 7 kilometer så var det tvärtomt i tanken..inte en ånga kvar.
Att få soppatorsk känns liksom att kliva hundra år tillbaka i tiden,ett annat liv om jag säger så.
Nå väl......
Vi försöker vinka in bilar....
Å detta noterade jag att det är inte så enkelt längre....Misstänksamheten är större..
Eller noterade å noterade...Det var liksom eldskrift på himlen, hör detta:
När Maken vinkar in en bil så ser jag en vit bil i backspeglen som pallnitar ca 50 meter bort...
Backar tillbaka.......BACKAR tillbaka där han kom ifrån..alltså från oss.
Svänger in fortfarande backandes från korsningen han kom ifrån å står där.
Maken åker iväg i en stannandes shysst medmänniska bil mot macken.
Den vita bilen står där ca 5 minuter sen  startar den igen å kommer körrandes mot och förbi mig.
Det är väl en medelåldersman med en kanske 14årig dotter i bilen .
Först skrattade jag sen så blev jag lite irriterad för att sluta i tanken...
Men stackars...Är man sååå rädd idag??
Trodde dom vi var vägpirater ? Galningar? Vad??
Det kommer jag nog aldrig att få veta vad dom tänkte...
Men en solig förmiddag på en fint trafikerad väg,
så väljer dom att stanna och backa från oss som behöver hjälp...
Tjaa jag vet inte riktigt var mänskligheten är på väg....
Dom kunde ju bara ha kört förbi..Vad har skrämt dom så månntro...'

Nåväl vi fick soppa i bioen å kunde glatt åka vidare....

Inga kommentarer: