fredag 25 november 2011

Kära Hjärtanes, Ni Söta!!

Här i lilla småländska världen går jag omkring....
Går omkringer å tänker inte det minsta på bloggen....
Tills.
Idag.
Å här är ni...... Som troget kikar in å kollar efter mig!
Trogna besök, medan jag i min pompöshet....inte är lika trogen...
Humpf!!.............. Illa!
Nåväl.Här.Är.Jag. :-)

Ursäkter......Tja....
40 år fyllda...går runt i gummistövlar nu å funderar.
Har gjort en deal med mig själv,
Att nu i mitt inre, mina tyngsta värderingar å tankar...
Ska vara som ett lod som står stadigt i mig
(alltså ett sånt lod som....näe vänta....ett sånt tungt stöd som smeder slår på...)
Så i mig ,står en tungt förankrad självkänsla..piuuhh...när känslor stormar..
Ja typ så tänker jag mig att jag är nu.....I Medelåldern...
Ha ha gött....Nu tar jag en stor tugga av medelålderskakan och skrattar så smulorna yr.
Lycklig..... Nöjd... Stabil..... Ja nåt sånt....
Puss.... Tack för att DU finns. här!..Förlåt för att jag har varit nån annanstans!


Nina 40 år ...å skitnöjd!!

Inga kommentarer: