söndag 16 oktober 2011

Kärlek & Ljus!!

Jag tycker INTE om hatiska, religiösa  kontrollfreaks....
Jag gillar Jesus och han är för mig kärlek,värme ljus..trygghet..omvårdnad...lärdom.
Inte på något sätt tror jag att jag går fri från tragiska händelser, olycka eller orättvisor..
För då i sånnafall så hade vi haft barn jag och Peter...men vaddå nu har Jesus andra planer.
Jag är fullt normal och inser att vissa människor använder Guds namn fult... Ogillar detta!!
För ofta när man  säger man är kristen så vill människor kasta dynga och påpeka felen i detta.
Men jag hajjar oxå detta fulspel, det skär i hjärtat när man ser hur fel det blir.

Läs detta ur en kärleksfulls synvinkel...
Psaltaren Psalm 139:
Herre, du rannsakar mig och känner mig,
Om jag står eller sitter vet du det,
fast du är långt borta vet du vad jag tänker.
Om jag går eller ligger ser du det,
du är förtrogen med allt jag gör.
Innan ordet är på min tunga
Vet du , Herre, allt jag vill säga.
Du omget mig på alla sidor,
Jag är helt i din hand.

När man läser detta som jag känner inför Jesus...
Så är det med kärlek,trygghet, värme, ljus och mycket ödmjukhet.
Han har en förälders omsorg och kärlek.
Hajjar du ...jag har ingen fördömmelse i min Jesus,
Jag kan ALDRIG mera bli ensam....
Det är sååå SKÖNT!!!
Jaa lite..eller mycket så tänker jag om Jesus..ifall du undrar.. ;-)
Blessings Nina

Inga kommentarer: