måndag 9 januari 2012

En knarrig dörr till mitt hjärta.....

Idag hände nåt...märkligt....
Eller kanske inte så himla märkligt ändå faktiskt..
Då och då händer det....
Jag har mött en kvinna, först tänkte jag att oj vad vi är olika...
Inte att vi skulle bli mer än bekanta,ytligt..och arbetsmässigt.
Efter ett veckas umgänge så händer nåt...
Denna kvinna öppnar sig för mig och berättar nåt från sitt liv..
( Nu är detta ingen jag jobbar med utan det är på privat nivå....)
Och jag känner hur....hon håller hårt i en liten nyckel.....
En nyckel som passar precis till en dörr i mitt hjärta...
när hon berättade denna sak för mig så hörde jag i mitt hjärta...
Kniiirk..... en gnisslig dammig dörr öppnas på vid gavel...
Och jag bara kände att denna kvinna kommer att bli en nära vän till mig.
Jag vill det...Mitt hjärta vill det...
Hon låste upp det å fick kliva rakt in...
Det händer inte alltför ofta.
Men jag älskar när det händer!!
Jag tänker ibland att nu är det fullt i mitt hjärta, orkar intt lära känna fler.
Har nog med vänner...men så öppnas den knarriga dörren på vid gavel...
Låt den rätte komma in..... En ny fin vän är aldrig fel..
Eller hur!!

Inga kommentarer: