fredag 13 januari 2012

Jag gilllar åxå en bonde!

Förutom min bonnaserie Hem till Gården (som jag bara kan konstatera att OM jag bara fick se EN
enda serie för resten av livet så vore det just den....)
Nå men nu har jag ju inget avsågat hagelbrak mot tinningen som gör att jag nåste välja just EN
enda serie.....
Jag är fri att välja flera serier..... gillar ju även Top Model... Project runway..osv osv sov..
Meeen jag gillar förutom allt det jag räknat upp en till bonnaserie nämligen:
100% Bonde...... Har du sett den? Går på ettan...eller tvåan..nå väl....
Det är en dansk...sund..glad..superhändig ..vettig kille som har en egen bondgård.
Där han bor med sin fru å lille kotte.
Han gör liksom allt själv..å jag menar ALLT...
Han spikar, hyvlar, sår, harvar, skördar, murar,föder upp djur, slaktar djur, ...
Alltså han gör allt från scracht.... Han gör typ sin egen spik till plankorna.
Plankorna som han gjort av träden som han själv huggit ner,hämtat hem med sin häst, han har fött upp och kört in...så klart!!
osv osv.osv......Han är ju bara så SUND!
Men jag gillar honom för han någonstans har dragit tillbaka allt från dagens hets.
Jag menar han är ingen grottmänniska..utan bara en helcool snubbe.
han är så självgående så att det gör ont i ögonen.
Han är orsaken till att jag själv ska ha höns i sommar, jag vill vara självgående..Lightmodellen.
Jag är ju mera typen som lätt kan strutta i platåskor o åka skoter....
Eller näe handen på hjärtat, jag är förtio nu, jag har lite mera lågskor...lite...
Ja men om du har tid så kolla in killen 18.30 vardagar på ettan eller tvåan..nåt vare..;-)
Tjing!

Inga kommentarer: