måndag 16 januari 2012

En liten fin popcornshistoria..

 Jag samlar på nåt som jag kallar popcornshistorier.
Det är sånna fina kuliga glada...som bara poppar upp i huvudet ibland.
Här är en jag brukar tänka på ibland....:
Kommer ni ihåg för ca fyrafem år sedan då det snöade massor...igen..
Då var det någonstans i vårt avlånga land som massor av barn hade samlats.
Det var en årlig kaninutställning... Många kaniner och glada små ägare...
Men Kung Bore hade ju laddat snökanonen knökfull.
Poff Poff Poff han bara matade ut!! Ingen pardon på den puffran!
Det ville ju sej inte bättre än att taket på Gympahallen där disse typ 200 kaniner befann gav vika.
PANG! KNAK!! Så rasade skiten..
Alla hann ut...nästan.... kaninerna blev kvar..
Barn grät över ödet som drabbat deras fina långörade vän.
Aktuellt och Rapport kablade ut händelsen.
Räddningstjänst eller nån vaktmästare eller två började sökningsarbetet.
Kaninerna räddades och så........men trauma..alltså trauma...
MEN...!!
Sen någon månad senare så kom nästa nyhet..en glad sådan (tycker jag iaf ;-)
Kaninerna hade inte bara legat däckade under takspillror å snö...
Nähä ,dom hade minsan tänkt på fortplanting..som kaniner gör...
Och ut ploppade överallt olika kaniner i färg och former..
Dom brydde sig inte om ras och form och klass!!
Ha ha jag blev så glad över denna knorr på en historia som kunde blitt såå sorglig!
Detta var Gott Folk en popcornshistoria!!
Fridens!

Inga kommentarer: