måndag 18 april 2011

Åh...åh..jag ska ju flytta....

Jag Å Maken ska flytta till småland efter drygt 3 år i skåneland.
Vi har fått jobb och packar nu lådor och fyller säckar....nja..
Det är bara mjukstart ännu..två lådor och en säck,
fick ju veta i fredags att det var dax å åka vidare.
Vi ska kika på tre olika hus å två lägenheter...å faktiskt...
Jag skulle nog kunna tänka mig en härlig lägenhet
 av den enkla sanningenatt vi hatar trädgårdspyssel/jobb/klippning/
Nå i varje fall så nuuuu kickar mitt inredningssug igång,
(nästan så jag måste andas i en brun papperspåse..)
och ännu mer lär det ju bli när jag efter onsdagen vet boendet.
Ska jag jobba mot en ny stil.??!.
 kanske en skir romantisk stil med pastelliga färger å 50tal.
Fixar jag det månntro???
Har ju en tendens att fall in i kitsch var gång jag gör nåt nytt försök..
Andra stilar håller inte länge för mig....
Denna byrå ovan var så galet läcker å nåt jag ska lägga på minnet!!
Vill ha!! Vill göra!!
Du kanske undrar över våra nya jobb och hur detta har kommit sig...
Jooo..vi har känt ett tag att vi varit färdiga med skåne och började kika runt.
Och vi har...trumvirvel.... har fått jobb på behandlingshemmen där vi
själva gjorde vår behandling mot ett nytt liv för 6år sedan.
Det är sååå STORT!!! Underbart!!
 En revansch eller mera en utmaning å ett förtroende från LPriks sida.
Så vi jublar å styr kosan mot småländska höglandet igen..
Känns nästan som att komma hem...Nästan norrland!!!
Puss......

Inga kommentarer: