söndag 24 april 2011

Vidare.....

Så här är det.....Så här var det.... Så här blir det??
För nästan precis 6 år sedan sattes jag
 på ett skakandes tåg mot småländska höglandet.
jag skakade nog inombords för jag åkte mot förändringen.
Hade kämpat med näbbar å klor,nafsat å bitit,
huggit å skrikit, gråtit å varit uppgiven ..modlös
Efter en desperat förändring!!
Jag fick en chans...en öppning....
Socialen gav mig Nina 34 år en månad
på ett kristet kvinnohem som jag kände till.
Detta var/är Lillvik i Lps regi (levi petri)..
Jag bara visste att det var dit jag skulle vara ,
det var bara dit jag var menad att åka till.
När jag kom fram efter ett dygn på tåget,
det var många stopp efter vägen ,
men jag satt skakandes kvar.
Så kom jag fram till Lillvik.....
Det enda jag hade var Livet å ,
en plastkasse med lite kläder i.
Detta var i Maj/Juni -05.......
Nu 2011 juni så går mitt flyttlass tillbaka
till småland å  Underbara Lillvik.
Men nu återvänder jag som personal dit.
Det är såå stort för mig!!! Lycka!!
Man kan säga att jag har kämpat på bra...
MEN jag säger..
Detta hade jag ALDRIG gjort utan Guds hjälp!!
AMEN!!!
:)

1 kommentar:

Tant Trassel sa...

asså Nina... det är på riktigt...helt underbart!!
Jag är så stolt över dig! I hemlighet ;)