söndag 3 april 2011

Ny årstid...Nytt porslin....

Ho ho... jag fann de sötaste glasen för 5 kr styck på jobbet. LP´s seconhand i Kristianstad Nässbychaussen 119. Pingstkyrkan.... Det är något fin märke,minns inte vilket med finaste prickarna. Jag har haft hjärtformade tallrikar i glas och färgglada glas på fot. Så en vacker dag hände det..jag lessnade på det. Nå med fart i stegen plöjde jag runt bland hyllorna... Jag hade sett en liten servis förra öppningstillfället,... tis 12-15 tors 12-17 lör 10-14 He he... Se den fanns kvar....Tallriken med rosor på.. jag fann djuptallrikar,såssnipa,assietter, 2uppläggningsfat osv.. Jag blev tokkär!!! Andra ögonkastet å det följde med hem! Jag har även bytt ut någar skålar och köpte den med hjärtan på! Ett fint 3set..... Nice!! Så nu fortsätter jag mitt korståg med att byta grejer i hemmet. Kommer bilder på ett projekt senare.....

Fint va!!

1 kommentar:

Tant Trassel sa...

Rosgrejerna var fullkomligt UNDERBARA!
När du tröttnar vill jag ärva dig!
:)