fredag 22 juli 2011

Mysteriet med tvättbjörnssvansen!!

En cool bil kräver coola attiraljer förutom föraren!! :)
Så då tänkte jag att jag ville ha en sån svans på antennen..
Det är ett måste!
Jag hoppar på tärningar,det är för uttjatat...Inget nytänk över det.
Nå i varje fall så visste jag att jag en gång i tidenhade en sån.
Haft den på en väst å svassat runt med.
Men det var ju några år sedan och på toppen av det,
så har ju vi flyttat för nån månad sen...
Så jag har haft myckeet i säckar och lådor ouppackat,
somdet alltid blir..Konstigt det,att det alltid blir lådor å sånt över.
Nå så jag hade i varje fall inte en susning
om var min svans kunde befinna sig,ägde jag den ännu??
Dagen efter att jag hade grubblat på denne svans,
så kom jag hem glidandes från jobbet...ini huset....
av med skorna.....skynda sig på toa...alltid galet kissnödig.
Sen så skulle jag gå upp på övervåningen...Tripp trapp...
Och DÄR...på näst sista ytrappsteget ligger SVANSEN!!!!!
Men va i jösse namn...!!
Jag höll på å skita knäck i spiral...Jag blev jätterädd.
HUR har den kommit dit????? Varifrån...???
Högt för mig själv sa jag:
GUD,lägg av jag blir skitnojjig!!! Verkligen alltså..!
Så vad kan vi dra för teorier av detta?
Jag har kollat runt å jag har två teorier..nä tre förresten.
Ett: Våran nya kattunge, har lyckats hitta i ett rum som det finns
fullt av saker i...lyckats hitta den lilla svansen i en sopsäck.
Full med kläder..eller i en låda...??
Å börjat leka med den,ut ur rummet..igenom ett annat..
genom hela hallen på övervåningen till trappen.....
Två: Gud har lyft av taket på huset med sin gigantiska hand,
skickat ner några mulliga nakna keruber som nog har
pillat runt bland sakerna...De har säkerligen
blåst den med sina trumpeter till trappan å fnissat högt!
Å säkert tänkt: Nu blir hon glad den lilla!!
Tre: Gud har använt den lilla katten likt en radiobil å styrt henne
rakt på svansen..För han ser allt,inget är för litet..eller stort!!
Bara för att katten Signe ska få en lekstund & jag en cool bil.
Ha ha Du är cool Gud..bara synd jag blev rädd först!
men sen blev jag glad..Puss på dig Gud!!

Inga kommentarer: