lördag 25 februari 2012

Elaka Apan!!

Någon snor ens cykel, man vill säga fula ord.
Elaka Apan gör det!
Man känner för att vädra långfingret för någon.
Elaka Apan gör det!
Man känner helt plötsligt fislukt.
Det är Elaka Apan!
Det är fullt med damm på golvet.
Japp Det är Elaka Apans fel!!
Var så goda Folket möt :
ELAKA APAN
Jag å Maken har en ung kille som bor hos oss.....
Låt oss kalla honom Lilleman.
Lilleman har ett alter ego kan man säga som är just
Elaka Apan....
Eller om jag förklara det så här...
Allt som Lilleman tycker är busigt, som prutta, säga små fula ord.
Stökigt.....ja sånt man ska ha koll på ... det skyller han på :
Elaka Apan
Elaka Apan har ett mycket stöddigt uttryck anser jag.
Han stirrar stenhårt på en, och himlar med ögonen
så det blir takfärg på ögonfransarna....nästan....
Igår höll jag på och sopade golvet i köket och sade till Lilleman:
Jösses vad dammigt det är här!
Det är Apan pep han tillbaka...
Ha ha det är ju så ballt att han har nån att skylla på....i alla lägen.
Ja kanske på heltid är det väl inte så lyckat.
För om ALLT är Apans fel så går ju Lilleman fri hela tiden.. ;-)
Men jag tycker hela ide´n är störtskön...
Så gott folk..låt mig presentera mitt alter ego:
Peppiga Pippi:
Det var inte jag som köpte dom där skorna, det var Pippi!!
Haha Klockrent!! :-)
Det alibit jag alltid har saknat!!
Tack Apan!!

Inga kommentarer: