fredag 24 februari 2012

Stanna!! Känn efter!!

 Jag kom hem efter jobbet idag..trött...sliten..och sockersugen.
Ja jo jag skulle ju kunna säga godissugen,men det är ju dock sockret det handlar om .
Nå väl...
I varje fall...jag svepte runt...gnällde lite ..petade lite..påpekade lite..
Ja det var liksom bara så där allting.
Efter maten så röjde jag runt lite å började sopa....
då det slog mig...
RÖDLJUS!!! STANNA!!
Alltså jag bara kör på och runt,
varenda liten ljuvlig dammråtta är ju min.
Jag bor i ett sånt hus så om jag hade kommit på besök hade jag blitt avundsjuk.
Ja vi äger det inte hyr bara...Men jag är nöjd!
Sen så tänkte jag... vad bra jag har kämpat i livet!
Jag måste tänka då och då att jag står vid ett stoppljus, det har slagit om till rött.
Jag får titta höger...vänster....höger igen.....ett djupt andetag å njuta av vad jag har åstadkommit.
Sen vänta på grönt och gå vidare igen.
Men först ska jag stanna upp å njuta av min bedrift.
Eller njuta av att jag mår bra... Att jag är frisk...... Att jag har bästa Maken...
Jag blåser på i hundranittio ibland å ser inte livet som susar förbi.....
Nu ska jag påminna mig om att då och då, ska jag stanna vid rödljuset.
Å vara lycklig och stolt....
Sen kan jag köra vidare!!!

Trevlig Helg Mina Fina

Inga kommentarer: