torsdag 6 oktober 2011

Att sabba någons fantasi....Eller verklighet!!?

Jag satt å snurrade runt i cybervärlden.....
Så fann jag detta inlägg i UnderbaraClaras Blogg.
Det handlar om hur vi vuxna sabbar fantasin för barn.
Hur vi anser oss ha monopol på verkligheten men vi har ju ändå noll koll på den.
Att vi (vi = vuxna) anser oss bättre så vi berättar vitt å brett för barn...
När det passar oss om verkligheten,men ljuger åxå när det passar oss..
Ta bara Tomten...eller nä vi går inte in på den LÖGNEN!!!...
Nåväl.... Andas Nina..andas....
Så här löd inlägget:
(ber om ursäkt för svordommen som kan väcka anstöt....men tänk på målet gott folk!) *ler*
Nå NU kommer inlägget..okej:

JÄVLA FRÖKEN!!
Bloggaren Anna Ileby berättar vad som hände henne i första klass;
Vi skulle rita hur vår födelsedag såg ut, så jag ritade blommor och paket,
stor sol och hela baletten, så som man gör när man är sju år och älskar att fylla år.
Sen kom min fröken och tittade på min bild och sa ”i mars finns inga blommor, i mars är det snöslask”. Otroligt sårad skrynklade jag ihop min teckning,
ritade en ny med ett rött hus, utanför huset var det snöslask.
Huset hade ett fönster där jag ritade mig själv med en stor pratbubbla där det stod ”jävla fröken”.

Idag jobbar Anna Ileby som konstnär och illustratör.
Publicerat i Clara ryter ifrån
http://www.underbaraclaras.com/
 
Detta gör mig så irriterad:
va du vet man säger...Jag vill ha fyrverkerier när jag fyller år!
-Nä , tänk om det börjar brinna i träden.
Alltså vi får ju verkligen skärpa oss,
för tids nog...tids nog..... kommer verkligheten ikapp å biter oss i röven.
Det behöver inte vi vuxna anstränga oss för å knäcka....
Eller hur!??
TYVÄRR

Inga kommentarer: