söndag 9 oktober 2011

Sticka lite...så här på höstkanten!

Nu börjar murrburrhösten. Å jag är inte olik någon annan kvinna.
Näpp, jag vill åxå ha mummiga tjocktröjor, lååååånga halsdukar och tända ljus.
Japp det är den legitimerade standarhöst-grejen.
Jag kan tänka mig att Ikea toppar sin stearinljus försäljning i år igen eller nåt.
Sååå för orginalitetens skull så har jag tänk lära mig sticka å göra en själv.
 Hur svårt kan det va?!
He he men dessa halsdukar ovan är bara för å kickstarta fantasin tänker jag.
Det blir nog först en så hära rosa.
Jag hade en sån lång stickig härlig knallrosa sak förra  vintern,
men jag  blev då (av nån outgrundlig anledning jag inte längre minns) så till mig
 när vi handlade på Citygross att jag glömde den i kundvagnen...
Hatar när det händer!! ;-)
Så i allafall så startar jag med en go rosa.....sen en fantasifull sak.
Å sen en åt maken ..å ja vem vet var detta landar.....
Nå men först måste jag lära mig....sen köpa rätt garn...sen ha tålamod å fixa detta...
Ha ha...skam den som ger sig......Värsta scenariot är juuu :
Ett tu tre sitter jag å sliter mitt hår å sliter åt mig checkhäftet? å drar iväg till Gina tricot å köper en färdigstickad.....
Men är vi inte där.....Än så sitter vi i drömslottet å virkar...
Puss på dej!!

Inga kommentarer: