måndag 3 oktober 2011

TVtipset: Pink Saris!

Jag vill tipsa om ett program i morn på tvåan kl 22.
Pogrammet Dox sänder om några som kallar sig Pink Saris , Gulabi Gang.
När jag såg reklamen för detta program så snöade jag först fast på att alla var rosaklädda.
Haha ..jaa vad ska jag säga... ;-) Thats me!
Så jag googlade lite mera angånde detta... Jag blev nyfiken helt enkelt.
Pink saris "ledare" Sampat Pal kämpar för kvinnor i Indien.
Det lägsta av det lägsta kasten i Indien.
Så här står det om henne:
"Hon bryr sig heller inte om anständighet vilket gör henne till en formidabel fiende
 för de som förordar status quo.
En film om de enorma utmaningar som väntar den som vill slåss för
kvinnors rättigheter på den indiska landsbygden."
Ska vi kika ut ur vår lilla svenska bubbla å se en annan verklighet...
Jag ska se detta...Ska du...??

Kram Nina....totaltorsk på rosa och rättigheter..Eriksson

DOX
svt 2
kl 22
imorgon tisdag 4 okt.

Inga kommentarer: