måndag 24 maj 2010

Hur snöig får man vara under kork-eken??

Ibland så flyter jag bara bort...långt bort i tankar.
Fantasifulla tankar är nog min livboj.
Ibland när det bara blir föör mycket får jag skynda mig att paddla intill land igen..
Men jag läste någonstans att de största genier har en dos galen i sig å tvärtom....så kanske jag har ett pyttepytte kryddmått av varje.(vill inte ta i åt nåt håll där...;)
Men det underlättar att ha fantasi,det blir såå mycket intressantare.
Man ska bejaka barnet i sig....
Jag älskar att sitta under kork-eken å grubbla goa tankar...eller
Hur jag är en liten mus med en liten hjälm på huvudet som skjuter blixtar...eller
En humla som heter Magnus på väg uti världen på stordåd.
Prinsessan Sliten,Fröken Vardag å Fru Fredag..å deras diskussioner...eller
Prinsessan Pippi är nog favoriten för hon är väääldigt kaxig,hon är inte rädd
å nöta på volangerna på sin fina klänning....Hon är väldigt kär i RövarKungen.
Alla mina fina fantasifigurer vill väldigt gärna ha ett eget rött rymdskepp,typ som Tintin har i på väg till månenmagasinet..
Å är jag på riktigt bra humör å sikten är klar...Då får dom sig en riktig färd uti rymden fantasi....
Å om det vill sig väl så kommer dessa sagor på pränt en dag...Eller så kommer mina fina fantasifigurer att övertala mig att skriva min bok...Vi får se vem som vinner..

Nina...som snöar under korkeken en sommardag....

Inga kommentarer: