fredag 21 maj 2010

Jag sveper fram med min röda mantel!!!!!

Åh åh....
Jag känner mig som jag har min hjältinnacape på mig.
Ja, jag har ju inte räddat sju små valpar från brand eller hindrat en liten ponny från å falla från ett stup.... MEN........ (spännings byggs...).......
Jag har fixat ett år i skolan...som en dans..en hjältinnedans....
Bröstet blåses upp ...nästan sprängs av glädje....HURRA!!!!
Jag ser livet som en skattkista...en riktig sjörövarkista på bottens djup.
den är lite på glänt,har varit såååå vaktad av det dära odjuret i mörkret...
Men nu har man fått fram det,skrapat bort det mörka utanpå...skiten,alger..musslor!!
Den var så täckt att få kunde ana att det var en skatt där under...
Men någon visste hela tiden...

Att efter man funnit den gnidit med trasan på den..sett att den är gediget guld
med vacker rött foder...ett vacker hjärta där,har legat stiila hela tiden.
Pärlor..stora å små..rubiner..smaragder...
Jag kan se att första året i skolan var en stooor smaragd...körkortet en härlig röd rubin... Vänner ligger där å glimmar som vackra rosa diamanter...
Jag älskar denna skattletare som hela tiden visste att jag fanns där...

Han gav aldrig upp, gick omkring med blyskor..å sånt där jättehuvudmetallhjälm..
Med visshet i hjärtat så fann han mig...Han såg mig ligga där.. plockade upp mig..lät mig se å förstå...
Vad jag hade..nä HAR i mig..det har bara väntat!!!!
Vad har du i din skatt kista...vänliga leenden ligger å tindrar vackert...En kram är som den vackraste stjärnstoft....

I dag ska Fröken Upptäckresande/Hjältinnan/Prinssesan...Älska världen,le,vara snäll.....
Å fota till bloggen...Nu kör vi vidare...

Inga kommentarer: