söndag 30 maj 2010

Klockrena Grejjer!!


Jag tycker det är kaxigt å HELT rätt förstås
att i tid å otid slita fram bibeln å läsa..
Nej, nej inte högt utan för mig själv.
Du vet man sitter på bussentågetplanet.
Man väntar hos tandläkaren..ja vilken vänthall som helst.
Där andra sitter med tummade Hänt i veckan.häcklade kändisar
Å ikke kändisar för den delen..Sjukdommar,graviditeter..fyllor.
Sexchocker,nakenschocker..otrohetschocker...
Sånt där skräp..som man flyter fast ibland..Smet!
DÅ tar jag fram min fina nötta bibel.
Å jag sitter inte å plöjer det svårlästa kapitlen.
Näpp fastnar ofta i ordspråksboken...
Vissa grejjer är hur balla som helst,vissa tycker jag inte alls om,
Å vissa är helt klockrena.. ..å ändå är bibeln rätt så gammal.
Somethings never goes out of style...

18.8 Örontasslarens ord är som läckerbitar och
tränger ned till hjärtats innandömen...

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad..(En klassiker..)

Peppes favorit:21.9 Bättre att bo i en vrå på taket än att ha hela
huset gemensamt med en grälsjuk kvinna...Hmmm
Det finns många tips för en man att komma undan grälsjuk kvinna..
flytta till öde ö å sånt.

Ja det finns lite av varje i ordspråksboken...jajamän.
Det enda jag kan påpeka är att utformningen på bibeln
är liiite fadd för min smak..
Varav min är klädd i zebrapapper...Ha ha Jaa va gör man inte..

Blessings NINA

Inga kommentarer: