fredag 28 maj 2010

Ledig Lördag..Loppa..Loppa...

Kurr..kurr...spinna..kurr...
Jag sträcker på mig som en ullig gullig kattunge skulle göra.
Gäspa stooort å visa smågaddar.
Små vassa piggar skarpa som nålar vita som snö.
Skär tunga raspig som sandpapper.
Små tassar med perfekta klor som liksom gröper sig ini mattan..
Stretch framåt..sen bakåt...å gröpa in..
Sen efter den kattungeritualen...på Lördagmorron...
Ska jag dricka kaffekoppen med maken,råkolla lite på Dr P.
Ska han få något vett i vilda amerikaner i moralens högborg eller..
Rågummisulor på,vattenflaska i väskan,slantar,tompåse...
Umhum har jag glömt något..jo gröt i maggen å nykissad.
Japp sen så tar jag sikte på 2 loppisar.
En på Kaserngården i Kristianstad..*guldställe..billigt..billigt*
Sen på allögården,en sån liten en gång om år pensionärsloppis.. =)

Jag skall köpa sprayfärg till mitt gökur jag har köpt för en hundring.
Först var min tanke rosa..men nu lutar det lite åt orange.
Jag vill inte att det rosa ska ta över för mycket.
(jag drar mig till minnes att min rövarkung någongång sagt:
Det känns som om jag bor i ett dockhus!!)
Vi får se känslan imon...Kan ju även bli gult!!

Jag ska bara Loppa runt imon å vara öppen för allt
Å ha den kreativa radarn påslagen..boink...boink...boink...boink...

Inga kommentarer: