lördag 22 maj 2010

Mitt hörn i trädgården...


Jag slog ju nästan knut på mig själv i ren glädje,
när jag ju som sagt fick höra att jag hade ett magnolia träd på gården..
I veckorna två (minst!)har jag spänt å förväntat spanat ut genom köksfönstret.
På grund av denna kyla så stannade jue trädet upp..när det stora rosavita knopparna stog som missiler på trädet....
Jag väntade....å väntade....å väntade... helt plötsligt så har jag liksom grått hår å skallig flint...Ni som minns Professor Balthasar....Ni vet vad jag menar!
Nå det blev iallafall dax å åka till skolan, å vara borta i några dagar...

Ja här kan ni ju hajja vart detta leder.....
Ja just det,trädets blommor slog ut i all sin prakt för att retsamt trilla av efter en dag eller två... Luktar inte heller.... besvikelsen ligger som en lakritsorm över bröstet...eller en godispipa nerkörd i halsen... Så..gulp!!!
jag har iallafall hunnit peta upp fyra rosa flamingos och en papegoja...hittat en levande groda i pyttedamen/fågelbadet...sitta en stund under trädet med min lilla dator...fast jag kunde inte se på skärmen...MEN iallafall...så njuter jag å här kommer bildbeviset.. =) Pippis lilla blomsterhörna eller nåt

Inga kommentarer: