måndag 6 december 2010

BabygrötsBomb!!

Jag minns en så rolig grej från förr...I mitt gamla liv.
så här är det jag gillar mat men kan inte laga det.Japp.
Jag kan verkligen bara göra det enklaste maträtter.
Visst jag gillar å äta men har ingen fascination för å laga till det.
Förut så köpte jag alltid Sempers babygröt 6-9månader...päronsmak.
å så värmde jag bara vatten i en skål in i micron å
sen så vispade jag i pulvret å äppelmos sen skyffla in det bara.
Detta var en dag då jag hade skällt å gnällt å hotat maken,
med att städa vårat lilla kök.. Jag hade nog tillåmed hotat.
Nåväl han gick muttrades in i köket å försvann..
Det fejjades å donades där inne.
När jag sen fick komma in så glänste det öööverallt, så fint det var.
Vi var nöjda båda två, Maken gick iväg för å lägga sig i soffan.
Och jag kände min mage knorra så....
Jag tänkte väl att lite gröt ska råda bot på detta.
Men vad kan jag göra för å vispa ihop detta snabbare än vanligt.
Jag hade en plastshaker med ett lock som man bara stoppade på.Inget vridlock.
Så nu jag värmde vattnet i behållaren å sen tog jag några skedar grötpulver.
Satte på locket bara ....
And did the great shake... Shakakaakkaakkaaa skaka.skaka....
Men du Käre tid.... BOOOOM!!!!
Locket flög av å det exploderade gröt i hela köket.
Det hängde på skåpluckor,ringlade sig efter väggarna klickar på golv.
Ooh,.... maken frågade vad är det som händer??
Å jag hörde stegen mot köket...
jag vrålade ...NEEEJ..kom inte in hit...
Å så gick det till när jag själv skapade en bomb!!!
Å fick städa köket,tyst för mig själv..Gnidandes å gnoandes...
Ha ha jag hade gröt överallt i veckor...Men det var väldigt kul..Efteråt

BOOOOOOOM!!!

2 kommentarer:

En liten bildblogg av Felicia Karlström sa...

HAHAH, herregud :D :D Jag kan tänka mig dig berätta den här historien med ljudeffekter, hahahaahah! :D

Just me sa...

Haha. =) Det låter som något som jag också hade kunnat råka ut för!!