torsdag 23 december 2010

GOD JUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Glöm inte bort dina medmänniskor....
Alla vi som firar jul hos oss mig å Maken i år är ju vuxna.
Så beslutet om att inga julklappar övertröskeln-regeln
är enkel...enklare...
För jag är ju sån present-klapp-överrasknings-TORSK,
så hälften hade varit bra....
Men med årens hets mot köpandet eller med köpandet,
så känner jag att det inte är okej att jag vill ha julklappar.
I år har vi köpt en åsna via ActionAid som en fattig familj
får för att klara sig....
Det känns lite bättre i varje fall...
Jaa , jag vet att jag kan göra mer å mer..Ge mer å mer.
Men steg Ett & inombords så har jag tagit ett jättekliv.
Från ha varit egonarkoman....
Så försöker jag bli en givmildare människa.
Alla kan inte göra allt men alla kan göra nåt,
så måste jag tänka annars drunkar man i otillräcklighet & ångets.
Tak över huvudet å mat på bordet...!!!!
Kram på er alla där ute å GOD JUL!!!!!!!!!!!!