söndag 12 december 2010

Frosseri i färg....

Åh nu fick jag en sån kreativitetskick.....
Jag har en favvo-tidning som heter Family Living.
Den är mera riktad mot den färgglade individen...med barn..
Men jag äro en färgglad filur med barnasinnet kvar, så det blir funkar.
Det är ploppar knallgula golv upp,chockrosa stolar,fina ninasaker.
Jag såg idag hade dom ett gökur preeecis som mitt fast i kornblått,
jag har min i egenhändig sprayat orange.. *stolt*
Imorgon måndag är min fridag å inga läxor..
Tadadadaaaaa... Då blir det nåt pyssel känner jag.
Jag har en lampfot som är en stor elefant i trä,
jag tänkte göra?..eh måla den babyrosa,
sen göra en lampskärm av en ballerinakjol...
Eller ska jag göra den i hotping..eller vildros...?????
Jag fotar projektet imon så får vi se...
Det får bli före..under...pågånde konstruktion å sen Färdigt!!
Jag har fått min loppisbok förresten å tjaa det var väl en del fina tips.
Mycket bilder,å jag hade väl haft mera handfasta tips ..eller..nåt.
Igår kollade jag på en filmatisering på en populär japasnk
tecknad serie (animé)....
Beskrivningen på baksidan lät så här:
"En strålande explosion av karamellfärgad galenskap,
våldsam humor och osannnolika äventyr..."
Men tänkte jag.....
Det låter ju precis som en beskrivning av mitt liv... :-)
Ha ha i en karamellfärgad värld fösöker jag förstå mina fränder..
Puss å kram.... från PysselPippi....

Inga kommentarer: