lördag 4 december 2010

En lyckonissa!!

Ett minne...Ett fint sådant....
I min klass gick en tjej vars föräldrar ägde STORA leksaksaffärn i stan.
Hur ballt som helst, jag minns att bla hon ägde en specialbarbie,
som var typ en meter hög...Uj Uj...lite grön man var då. :)
Hon och hennes syrra hade även två zigenarkjolar i tyll å spets.
Ena var orange den andra knallgrön. Ultimata utklädningskjolarna!
Varje år när stadens invånare spatserade ut på gator och torg.
Varenda skyltsöndag vällde massorna ut...
Trotsade snor, isande kinder....halkiga gator å höga snövallar.
Då var det dax för mitt gig.....Åter till Leksaksbutiken.
Håll i er nu!
Jo jag å min storebror fick jobba skift med andra barn.
Vår respektfyllda uppdrag var att leka i skyltfönstret utklädd till
en röd liten julenissa/e med butikens ALLA leksaker!!!!!
Det senaste...Årets pryl.. typ monchichi å donkey kong å lego,
ja you name it, we tried it...We played it!!
Utanför stod barn med tryckta näsor mot rutan....
Åhh ljuva minne du ligger säkert i min lyckoask!!

Inga kommentarer: