torsdag 2 december 2010

Wärmländska skogar!!

Jag sitter tyst som en svart liten mus i hörnet..
Knappar smått på datorn...tyst..tyst...
Maken ligger å sover breve mig i en säng i Arvika hos vänner.
Vi har tuffat vidare i livet,från Stockholm till värmland.
Så nu är vi här och leker med vänner.
Igår var vi på en julkonsert i Mikaelikyrkan..
Ja alltså...vi skulle egentligen till norge,
men vi körde fel å insåg vi skulle komma försent dit vi skulle.
Så vi vände å åkte på en härlig stund med country å julmuuusik.
Det var en man från Jackson Tenessee som även har klinkat med Elvis,
han sjöng å nån kvinna som var döpt till Tina...
När hon sjöng Halleluja med Py Bäckmans tolkning...
Då rann tårarna ner för mina kinder...
Jag började tänka på min frälsning ,hur jag känt det som.....
Att jag struckit ut minlilla skitiga hand mot Jesus.
å sjungit ett brustet halleluja.... Å han tog emot min hand!
Det kändes som jag den senaste tiden varit lite långt borta från J.
Men nu mindes jag allt.hur äkta min kärlek är till Jesus.
Den är naken,sann å äkta......
Jaa,igår var en mysig fin julkväll.....
AMEN

Inga kommentarer: