fredag 31 december 2010

Nyårsafton!!

Så vare dax igen....Nyår..
Ny start,nytt slut....Nya förhoppningar, å löften...
Jag är glad å lägga detta år bakom mig...
Interferonbehandlingen tog slut i september,det var sanslöst tufft.
Den som inte gjort denna behandling kan INTE sätta sig in i det,
hur den smyger in i huvudet.
Som en mörk rökig orm å bara spyr giftig gas,förpestar å kväver..
Jag burkade förklara att det var som om man hade ett filter i huvudet.
Ett filter som var inställt på personligt negativt....
Allt alla sa gled in genom detta filter å i mig och hördes fel.
Så mina svar var som om jag blivit angripen personligt.
jag hade ingen tid till eftertanke så mina svar som kom...
var som jag spottat ut en död råtta på bordet.
Sen låg orden/råttan på bordet år stank....
Haha ja det låter überhemskt..Men ja!!
Nu har ju dimman lättat men det har varit ett tufft år...
Sen finns det fler anledningar till att vara glad....
Hittils verkar medicinen ha funkat.Hurrey!!!!
Då får man ju säga att det var värt det...
Jag har bara ett halvår kvar av första planen i min ut.bildning
Då är jag beh,assitent..å sen ett år kvar till pedagog...OM...
Inte skolan beslutar för att alla måste ta ett sabbatsår
innan dom fortsätter med pedagoglinjen..
jag håller tummarna för att det inte blir så...
En vill ju ta allt i ett svep.
Nå men beh.assiten är en mycket bra början =)
Vi har fått flytta in på slottet..eller nja bredvid...
Innan för vallgraven iallafall....I ett finfint hus.
Sommaren var suverän..... Toppenväder,underbart LPläger.
Mitt 2011 ska bli ett bra år... Jag ska tänka mig för,haha...
Borde inte vara ett nyårslöfte..men jo...
Jag ska tänka mig för innan jag gör saker..Mindre impulsivitet .
Om jag får ett enskilt samtal med Gud,
Då ska jag förklara för honom vikten av att jag måste få tålamod..
Ge mig tålamod Herr Gud å gör det snabbt!!
GOTT NYTT ÅR!!!

Inga kommentarer: