tisdag 30 november 2010

Störtskön dag!!

Vilken fri dag!
En riktigt toppenpoppendag...
Vi var först på utslussboendets frukost,
där fick vi berätta om vad Gud gjort i våra liv.
Sen så stolpade vi iväg till pendeln mot NaturhistoriskaMuseet.
Å vet du vad...Det kryllade av barn där små och stora..4-12år.
Små vilda flickor i pippitröjor o rosa kläder, med vilda tofsar.
Pojkar överallt.... Det var väl någon temadag antar en novis.
Men alltså själva innehållet på museét var inte riktigt min melodi.
Massor med skelelett...fossiler.Uppstoppade fåglar överallt.
Sånt kändes det som jag sett mången gång förr,
Det hade nog varit roligare om jag själv hade haft
en liten i pippitröja å berätta för.Vad alla stenar å sånt var..
SMALutställningen var bra! Tänkvärd!
Liten men bra...
Meeen cosmonova..kupolbiografen i 3D..
SeaMonsters...den var helt suvve!!!
Lagom lång, 45 minuter är min melodi...
Sen åkte vi till gamla stan och spatserade som ett strävsamt äkta par.
Drottninggatan fick sig en vända igen...
Men alltså spänn fast dig nu....
Jag handlade inget,nada, null,zero....Inkentinken!!
Å jag är mäkta nöjd, hade ju tänkt välta butiken Beyond retro igen...
Men nä...jag kände jag var så nöjd som det var!!
Stort för en klädoman med stänk av shoppoholisim i blodomloppet.
Så vi åkte hem stillsamma av förnöjdsamhet å frid...
Å när jag satt å skumpade på pendeln hem igen,
så satt jag å tittade på min fönsterbild som stolt tittade tebaka...
I mitt förra liv...Så var jag alltid full...
Fick aldrig nåt gjort,satt bara pundig någonstans,
dretfull på en krog..... Å inget såg jag...Jag var där men ändå inte!
Men nu får jag med mina nya, naiva, 39års ögon se detta!
Det är så stort å häftigt att få leka med livet igen..Nykter!

Tack Gud för mitt nya liv!!!

Inga kommentarer: