lördag 29 januari 2011

Förebild Numero 1

ANNIE SEEL
Jag tänker köra ett eget race med mina kvinnliga förebilder.
Då och då kommer jag att lägga ut sånna som betyder nåt för mig.
Eller som jag bara gillar rätt å slätt......
Först ut äro Annie Seel,hon kör motorcykel,
ökenrace är hennes grej... Dakkarrallyt för dom tuffaste.
Hennes underbara smeknamn är :
The Rally Princess of Desert Racing...
Jag såg en intervju med Annie på teven för x antal år sen.
Där hon berättade om första året hon körde,
så bröt hon foten ungefär mitt i rallyt.
Hon valde att aldrig ta av sig sin känga å bara köra vidare.
Å detta rally pågår ju några dagar..Gulp!!!
Hon innehar även världsrekordet (kvinnliga)
att med MC köra uppför Mount Everst, 5 305 m upp kom hon.
Jag tycker hon är så driven å målmedveten.
Hon är värd en plats på min lista,
placeringen har ingen betygsgrad..Så alla är Prinsessor!
Hon jobbar nu idag som (åxå) marknadsekonom & designer.
Annie Seel Gott folk!!

Inga kommentarer: