lördag 1 januari 2011

Kung Bores Dotra!

Det var då.... Han lämnde över.....
Jo du förstår att även en Kung Bore blir less ibland å lämnar över.
lägger spiran i en yngres förmågas kalla händer...
Å så skedde även detta iskalla gnistrande decennium skifte.
Ut genom den snöklädda dörren stegade Kung Bore.....
Å in gled med iskalltystnad...Hans Höghets Dotra...Isprinsessan.
Hon har under hela natten,piskat vindar,lagt på värme....
Så när jag den dödlige klev ut med min lilla pälsklädda rymdflicka,
så var allt förvandlat till is å varma vindar....
Hon har svept fram med krinolinkjolar av snö...
Svingat sitt spö??....(kanske faller under fé,va?)
Gatorna var numera blanka isgator i mörkblått med stänk av vitt.
Så min overall av blankt, grått material förvandlades till ett segel.
Min fina bastanta skor blev mina perfekta glidarverktyg...
Jag svepte..skar.. fram som en liten skuta på fint vatten..
Endaste några vurpor för fjäderklätt publikum..
Jag tackar Isprinsessan för att hon trots pyttelitet OBtillägg
valde att jobba en Nyårsafton...
TACK!!

Inga kommentarer: