tisdag 11 januari 2011

Var har jag lagt den??

Jag har titta bakom soffkuddar..lyft på dom...
Skakat mattorna,bakom tavlor..ned i toan.. Uppe vid taket...
Näe..jag kan inte hitta den...
Min tappade sug....
Jag suckar lite å känner mig lite oinspirerad nuför tiden.
Jag vet livet är fullt av tappade sugar,så äre bara.
Min förlorade sug gäller mitt skrivande här.
Jag tycker inte jag har det rätt "umpf" (gnistan)glöden..
i början så rann orden nästan över ut över papperet.
Nu skramlar det lite bara i min burk,lite ord längst ner i botten.
Jag tror det är höstmörkret som snott min sug.. :(
RING LÄNSMAN!!
Eller är det prestationsribban som ligger för högt.
Jag vill ju alltid utmana mig å jag kanske mentalt har lagt den
svajande ribban ovanför mitt personbästa.....
Nå jag får väl ligga som en trött liten sork tills solen börjar skina.
Å mina ord vaknar som humlor ur vintersömn....
Då ska mina ord virvla ut som humlor utsläppta ur en burk igen.
Hoppas vi...jag å du tar oss igenom denna förlust av sug..
KRAM :)

1 kommentar:

Tant Trassel sa...

vet inte hur många andra bloggar du läser men det är iaf så JAG hämtar inspiration till sånt jag pysslar med och får lust att göra.
Man kan ju inte bara ge å ge å ge utan att fyllas på... du vet nog det :)

Så lämna denna blogg en stund och börja leta dig vidare runt... delge oss vad du hittar för underbara ställen!
Kram