måndag 15 augusti 2011

Älskade -70tal

Jag har i min klädstil alltid ..alltid..vurmat för 70talet.
Hippie.....flower power.....
Det var väl därför jag bytte bort Margareta till Månstråle för 15 år sen.
Nu känns det väl så där.... Men jag orkar inte byta tebax.
Men klädstilen...voi voi....
På onsdag ska jag träffa min Bästaste Monika å vi ska sy.
Vi ska lägga i sånna kilar som bilden visar på ett par snygga levi´s.
Jag minns förr om åren så sydde hon ett par byxor som var 60cm i vidd där nere.
Mina favoriter!!!! =)))
Jafg å hon skapade så mycket roliga kläder på 90talet.
Jag hade ideerna och hon var suverän på skapandet.
Vilken perfekt kombo!!!
Hon kunde/kan sy allt jag ville.Fast ibland gick det överstyr.
Men så ska det vara med skapande å fixande.
Dessa utsvända jeans nedan har jag sytt fast hjärtan på själv.
Jag är ju född -71..och hade så när jag var liten...
Alltså..... 70 tal....
Längtar till på onsdag när jag ska få vara med Monika hela dagen.
Ha nu en fin kväll.....

Inga kommentarer: