måndag 8 augusti 2011

Ut på resa.......

Jag sitter här med en oöppnad godispåse.
Tittar på den å håller mig från att riva upp den.
I denna påse ser jag karamellen salta bad.
Hårda karamellen shopping som man ska suga på.
Supersöta karamellen middagar.
Den fina hjärtformade som smakar vännner,En favorit.
Små små chokladbitar som kallas loppis.
Stora skumbjörnar likt mor å far.
Idag är ju första officilella dagen semester 1.
Imorgon åker vi till stugan som vi har hyrt...
Å då kommer vi till min akilleshäl nämligen packningen.
Det var för nåt år sedan när vi bodde i våran lilla lilla husvagn.
Vi var på läger och diverse campingar...
För detta ändamål så packade jag 7 par högklackade skor???
Så här i efterhand och redan under resan kliade jag mig i huvet,
Hur tänkte jag här liksom.???
Den sommaren var kanonvarm.
Och det hela resulterade i ,mig nojjandes på att skorna skulle smälta.
För min packninga var ju så mycket och vagnen så liten
Så allt fick ligga i bagagen på volvokombin...
Det var ju typ hundra grader där...
Men inga skor smälte och jag en erfarenhet rikare.
Att ett par högklackat håller...svalt....
Packa lite,för hälften används ändå aldrig..
Så nu...kastar jag mig in i Skattkammaren..
Med mantrat ett par skor,två klänningar eller..??
TJING!!!

Inga kommentarer: