måndag 1 augusti 2011

SuperHjältinnan är inte blyg!!

Det finns en författare/föreläsare.En ståuppkomiker i det kristna
En toppensnubbe som heter Tommy Dahlman .
Jag gillar honom skarpt,
jag älskar när man bryter loss bitar ur bibeln
och kryddar dessa med djup humor.
Ett riktigt djup med glädje.
Jag har läst flera av hans böcker (rekommenderas)
lyssnat till honom med goda garv.
Tårarna har sprutat likte en fontän!!
Nå jag önskar att han kommer till mitt jobb å föreläser.
Så först slängde jag ut en trevare....
Är det möjligt...Vill du...Kan du...Vad tror du... ??
Han skickade ett litet jakande svar tillbaka.
Jag pratade med min chef,han verkade inte oäven till detta.
Då tänkte jag...NU:
Känner jag mig varm i kläderna..ja så där härligt hemtam!
Nu skriver jag tillbaka å frågar..
Detta är brevet jag skickade,vad tycker du?:

Hejsan Tommy!!

Jag hade dragit på mig SuperHjältinnedräkten..
den satt lite tajt,men det ska nog gå tänkte jag.
Ut och rädda världen,fylla den med kramar..
ja som vanligt när den glansiga dräkten med fräcka manteln är på!
Men döm om min förvåning,jag hann flyga till jobbet..där sprack den!!
Rumpan bar..fick feber...fick flyga hem på halvfart..ont i halsen me..
Så nu hänger den på kroken i hallen, så fort febern lämnat min kropp
 får jag sy ihop den med välsignad björntråd, smord i bön! :)
Men innan jag slokörat åkte hem från jobbet hann jag pratat
lite med min chef ang dig och en önskan att du ska till oss.
Han var nyfiken på detta.
Nu kommer jag till första frågan..rakt ut:
Hur dyr eller billiga är du för ett föredrag med djup å glädje i.
Jag måste ha ett litet förslag att komma med.
Let me know..:)
Ja..så länge sätter jag mig ute i solen å låter bakerierna i näsan frodas...
Ha det gott Tommy..det ska jag!!

Kram (superhjältinnan ) Nina
 
Nå vad tror du om detta brev?
Som sagt Superhjältinnan är inte blyg!

Inga kommentarer: