söndag 7 augusti 2011

LilleMan & Arga Apan!!

Vi har LilleMan boendes hos oss i 5 dagar.
Lilleman är en kille på dryga 20 år som har autism. 1.93 cmlång
Han har någon mer syndrom som jag inte kan namnet på.
Han gör oss till bättre människor.
Vi tar oss tid att lyssna. Vi spelar spel. Vi cyklar. Fasta tider.
LilleMan  gillar å suga lite på tummen,
han ÄLSKAR bilar och vattenballonger!!!
Ibland så slinker det ur ett fult ord ur Lilleman... eller nej nej..
Det är Arga Apan som säger det...
Arga Apan fiser..säger fula ord..å svär någon gång.
Ha ha jag tycker de är helt störtskönt att det är så...!
Jag skulle själv vilja ha en sån Petiga Pippi,att det är hon som tjatar.
Inte jag utan Petiga Pippi som gnäller om ytliga saker...
När vi är med Lilleman så blir jag helt förundrad över hur Gud
har kunnat stoppa i så mycket bus i en kropp....
Lilleman tecknar en del ord med händerna ..
Jag kan ordet BUS på teckenspråk.. Det första jag lärde mig.
Du tar bara ena tummen å drar under hakan utåt..= Bus!!

Det är så fint hur Gud har skapat oss så olika.
Hur han har tänka att vi ska lära av varandra OCH hjälpa varandra!
Kram Från Arga Apan & Petiga Pippi

Inga kommentarer: