onsdag 29 september 2010

Arkiveras under Mappen Nära-ögat

Jag har upptäckat att jag är glad i att köra snabbt...
Japp, det är inget jag är stolt över å försöker lägga band på mig.
Men i varje fall, en dag förra veckan
så var jag lite sen in till stan och stod på lite extra....
Solen gassade i ögonen och skarpa kurvan kom snabbt.
Å jag tänkte jag skär kurvan....
Helt ovetandes om att jag på någon bråkdels sekund skulle få möte.
Jag hann väjja undan.... ett pip undslapp mina läppar.
Puuh, tänkte jag....
Ska jag bli rädd nu...?
Eller var det bara nära ögat ?tänkte jag...
sen satt jag å funderade på detta..
Var jag skulle arkivera denna händelse??
Skulle jag ta till mig detta å lära mig
eller bara rycka på axlarna å glömma??
Jag tänkte längre....
å ibland tror jag att vissa tänker så om Jesus å frälsningen.
Att jag behöver inte honom..det där är bra för dig..inte för mig.
Kanske att vissa vid en svår sjukdom vänder sig till jesus.
Eller vid nöd i livet...
Du kanske tänker någon annan gång kanske.
Senare i livet, jag har det bra nu...
Jag har ju allt i livet....Jag behöver inte honom!
Men om du aldrig kanske blir sjuk då...
Tänkt om det blir ett nära ögat som blir ett PANG!
Om du aldrig hann.... Men du egentligen var nyfiken.
För dom dära kristna ser så nöjda ut....eller nåt.
Ja då tycker jag inte att du ska arkivera något.
Sitt inte å bläddra bland dina mappar,
om det du ska,göra ,hinna,måsten,önskar...
Bläddra fram mappen den som är märkt Frälsningen...
Å ta å en funderare å ta tag i detta...
Du kommer inte att ångra dig....!!
Tro mig...eller rättare sagt Tro på Jesus..

GVD....... Gud Välsigne Dig

Inga kommentarer: