tisdag 7 september 2010

Jag vet hur det känns..??..?

Bilden ovan äro Majken... Hon är en östafrikansk jättesnigel.
Vi bodde ihop ett tag... Jag fick henne av en vän... Majken!!
I vart fall...
Det var förra hösten, jag var ute med en kvinna på ett uppdrag.
jag var lite nervös, hon var från frivården.. Å vi var ute på mission.
Det kändes så stort att JAG var med en anställd därifrån...
Som kollegor typ..... =)
Jag vi hade åkt rätt långt i bilen å det var tajm för fika.
Vi svängde av å in på ett mysigt fik...
Vi satte oss vid ett bord och beställde kaffe å fiakbrödet.
Vi småpratade om väder å vind,ditten å datten,...hissprat.
Vi började prata om husdjur...Hund å katt människa..
Jag hund och Hon katt....Eller jag snigelmänniska
Vi pratade länge å hon berättade förtvivlat om sin favoritkatt..
katten hon haft som pyttebaby å matat med nappflaska..
Den hade varit borta i sex långa regninga dagar...
Hon säger:
- Å h den katten är så speciell, den förstår så mycket!!
Vi har en speciell kontakt säger hon med sprucken röst...

DÄR GOTT FOLK!!!!!!!
Hör jag mig själv säga med klar röst:
-Jo men jag vet hur det är med speciell kontakt,
jag har en fin snigel som heter Majken!!!!!!!!!!!!
Som är jättefin..ååå specie....hrrmm...öh......!!
Ridå!!!!
Jag bara känner bär orden lämnar mina läppar att Nooooooo!!
Hennes blick..mina röda kinder..... Vilken kombo!! =)
Jag tystnade å blinkade å började förläget garva..
Vi släppte ämnet å gick vidare.... Men shit, vad jag kände mig dum..
Ha ha ja livet går vidare.... Tills nästa groda hoppar !!!

Kvack kvack!!! KRAM Grodan Boll....

Inga kommentarer: