onsdag 15 september 2010

Helt färdig!!

Åh hum..hum... Jag är heelt slut,nöjd men slut...=) Vilken dag!!
Det blev ju pyttelite sömn i natt sen iväg till Hassela på studiebesök.
Hassela är ett ungdomskollektiv.som funnits sen -68...
Å det var ett helt litet samhälle med bageri,skola,väveri,knarkhundsutb.
ja det var verkligen superintressant.
För jag har ju haft gamla historier ringandes i öronen.
Som maken å vänner har berätta från sina unga dar där...
Då var det stenhårt...fast som det var på den tiden..
Nu har det ju utvecklats med tiden.Till det bättre=)
Suveränt tyckte jag det var/är.. att få se
Jag pratade med en ungdom där...
Hans ord han sa ringer i mina öron:
Att någon såg mig....!
Det var viktigaste för honom!
Jag blev så tårögd för det är det, det handlar om.
Att våra ungdomar måste få bli sedda och hörda.
Jag vill lyssna,prata,förstå...stötta dagens utsatta unga.
Jag känner att Herren håller på å broderar planer
i mitt huvud....Fina planer!!
Lägger en längtan i mitt kärleksröda hjärta,
om att kunna få hjälpa yngre.En hjälpande hand.
Inte kanske idag,imorgon eller om en månad..
Men någongång..

Sen spätttade vi iväg i våra bussar till Fårö.
Spanade på Raukar,,,hmm...tjaa....Halvhäftigt!
Ingmar Bergmans gravsten beskådades, en fin enkel sten.
Å till slut när rumpan hade formats efter busstolen,
så nådde vi ringmuren i Visby å valde restaurang.

Nu är jag tillbaka på vandrarhemmet är fäääärdig!
Vilka intryck,vilken trevlig dag....Härligt sällskap =)
Nu slänger jag ned mina långa rasben i sängen,
knaprar ostkrokar...å myser...

TJING!!!!




Inga kommentarer: