lördag 4 september 2010

Förtrycket...??

Kvinnor med slöja...FÖRTRYCK vrålar vi från alla hörn!!!!
Mmm javisst i vissa fall..Vissa fall självvalt....
Men jösses kolla våra kvinnor på bilden under...
Dessa bombnedslag av slikon,restylane..botox..knivar,knivar..
Alltså vi får alla göra vad vi vill med våra kroppar, Det är inte det!
Det är att kvinnor har olika sorters förtryck...
Att det myntas uttryck i U.S.A som pillowface/kuddansikte som
motverkar rynger..Alltså du fyller ut huden med nåt så det sväller..
Tadadaaaa inga rynkor.. Penntricket kan du få en penna att
fastna under bröstet får du inte gå topless,Då äre taxöron.
Nu behöver man inte gå topless...MEN som sagt ett val.
Här vill jag nu inte påstå att män inte har sina saker dom slåss mot.
Men jag tänker på kvinnor...Jag är ju kvinna....
Hur enkelt är det att växa upp å matas med smala snygga kvinnor/
märk väl efter någons självutvalda ideal...
Media..media..media...
Det har liksom råkat bli Tandfasaden USAs land...
Jag gillar brittisk tandstandard... =D
fast jag hoppas å känner av att allt vänder...
Plasttuttar är inte modernt...omodernt..då vänder det.
Jag minns modet heroinchic... Vaa!! sjukt!
fotomodellernas smalideal= undernäring!
Förtrycka att vara sexig,skönhet..sex sex sex..eller
förtryck att använda slöja......
Ja alltså detta kanske är barnsliga naiva tankar...
Att men ååå så enkelt..svårt är det inte..
nä kanske inte men detta är lite av mina tankar.

fats med ålder så släpper mängden av sånna tankar och krav.....
Men vägen dit från svajjiga tonår å uppåt kan vara rätt så pressande.
Retuschering...Va i...#%¤!!
Det är ju inte så..Bilden ljuger!! Men ändå???
jag såg ett program om undgomar i tonåren som fick se bilder
på nakna bröst... Alla tyckte dom oäkta var dom finaste!
Dom Oäkta..ville killar å tjejer välja...
För dom inte hängde...Var symmetriska..osv...
Hej Verkligheten...?!
Jag nog gnällt.. så här blir jag jäämt jag läsr en skvallerblaska.

PoK...Nina

Inga kommentarer: