måndag 6 september 2010

Man tar lite sånt..å sånt..som potpurri!!

Å vettu, vissa dagar är grubbelbubbel dagar....På gott o ont!
Idag har jag tänk på sånt som man önskar man kan förändra!
hupp vad meningslöst du kanske tänker....
Näe så ser inte jag det.
Att bli deppig å snora över missbrukets orättvisor..kan vara bra.
Ja förutom att det rensar systemet då .
Så blir det min drivkraft..just idag har jag tänkt på
unga människor i missbruket....
som inte har lekt klart sin galna dödsdans med drogen..
Dom bjuder upp å bjuder upp...
Utan att fatta när sista dansen kommer..
Äh nä vänta nu sörjade jag fast i någon symboliksmet här.
Rewind...and play..
Jag tycker det är jobbigt att inte kunna nå fram,
att inte få folk att hajja.
En tjej som höll på å jobba på mig.
Hon ringde på fyllan,å grät å skrek.Hota med självmord
Å jag som jobbade två skift vi denna tidpunkt var så rädd om min sömn.
Och jag är oxå vääääldigt allergisk mot människor som hotar med
självmord.. heela tiden. Vi hade ju bara setts en gång,
jag visste ju inte ens var hon bodde...
Ja ja i vartfall en gång så kroknade jag riktigt efter ett utfall.
Jag sände henne ett sms.....:

Ta och spotta ut nappen och snyt dig!!
Mvh Nina

Nu menar jag inte att detta är en idoisäker metod.
Men hon stilade till sig... Å ni som drog efter andan här..
Jag kör tuff kärlek..med varma kramar.
Jag vill inte slösa min tid på någon som inte vill.
När jag kan lägga den på dom som vill.
Vissa måste ju kräla klart först....
Jag tror på mycket tålamod,ödmjukhet å jesus.
Å sen skakar du om detta i en hjärtformad burk.
Ur detta får du en potpurri av känslor för dina medmänniskor.
Oh ja jag glömde krydda med skinn på näsan.
Som dom siger i Norge ..Bein i nesa...
Ben i näsan är oxå riktigt bra...
Ja så försöker jag gång på gång..på gång..

GVD NinA....

Inga kommentarer: