lördag 25 september 2010

Hum, hum, är jag sån helt plötsligt!!

Gud kan verkligen förändra en.... Till det bättre vill jag hävda!! =)
eller snarare bestämt påstå....! Jo då!
Oookej, bevisa det då kanske du tänker.
Eller så tänker du... Japp så äre!
I mitt gamla liv så var jag en utstuderad latmask..
med moln av damm som virvlade runt.
Dammhundar i hasorna...minst..
Städa låg inte på första prio... eller andra...
Jag minns i min sista lägenhet jag hade,
när jag en gång öppnade jag kylskåpet så virvlade en dammråtta ut..
Å där inne fanns inte det inte ens ketschup..utan bara en ögonmask.
Nå detta var ju inte för att jag var en rik överklass-slyngel,
som alltid åt ute på restaurang!!
Men detta förklarar ju inte dammråttan...eller hur.. ;)
Nå väl igår så var det ju löning..och jag är ju en ny skapelse i jesu namn!
Så jag gick in på Ö.B som ju är himmelriket för rengöringsmedel.
Jag köpte på mig massor av olka sorter..goa sköljmedel å sånt.
När jag kom hem så fejjade jag å donade...
har även införskaffat en cool städrock för disse tillfällena.
När jag kom till att svabba golven så valde jag....
Ajax fleur..den röda !
Oh jösses vad gott det luktade....Underbart!!
När jag nu sen hade gjort detta, var jag alldeles till mig.
Kändes som om jag snubblat över en..hmm skatt?
Ja eller nåt åt det hållet då....
Jag ville berätta för folket..ha ha...
Men sen så började jag tänka efter...vänta nu!!
Jag kliade mig i huvudet å utbrast i ett gott garv!
Så härligt livet kan vända...
Att man spinner som en söt kattunge för ett nytt rengöringsmedel.
VA!!! Ha ha... Å sen att jag ville berätta för andra!! WoW!
Det hade väl förr i tiden sänkt min coolhetsfaktor..typ!
Ja detta kanske låter skittöntigt i vissa öron..Men inte i mina.
Jag är glad att små obetydliga saker kan göra mig glad.
Det lägger ju ribban för mera glädjeämnen i livet...
Eller hur....








1 kommentar:

Anonym sa...

Du är för gullig. Var kommer alla dina tankar från tro?, hahaha. Man blir ju så glad och nu får jag oxå lust att städa lite. Saknar dock Ajax röd, så det får bli en annan färg. puzz pralinen. Nettan