söndag 5 september 2010

Prickiga Pellifanten har landat!!

Så här blev det..... Jag köpte hem denna från jobbet...Trååkig!
Trist träig elefant..från låtsas -Afrika.. säkert gjord i kina.
Men jag har ju alltid massor med färg hemma..Utifall att!!
Jag brukar köpa färgprover på en halvliter..ca 35pix...
Det funkar å räcker till ganska mycket.
Men bäst är ju dom dagarna.....När jag..
har en fet plånbok, stora drömmar å en pigg fantasi.
Att kliva in i en färgaffär å köpa halvlack med någon fin färg.
Ja iallafall...jag älskar när jag får doppa näsan bland mina
olika färger..alla möjliga finns det...
Jag hummar..jag fnular..suckar lite.hojtar lite..
Däääär skriker jag..!!
Å springer alltid in till Maken i vardagsrummet.
Han ger sitt godkännande..Gör han alltid.
Annars får jag jämt den hära "missförstådda genilooken"!
Så han håller med.... =)..Fint!
Så detta blev gjort i helgen..mitt pauspyssel som jag kallar`t.
En babyblå pellifant med rosa/aprikosa pricks på.....
Fin å stå i köksfönstret eller..ha armband på....



Inga kommentarer: