måndag 8 november 2010

Förlåt....


Jag vill be om förlåtelse.....Så skrev jag idag.
jag har aldrig varit Guds bästa barn,utan rätt så elak mellan varven.
Jag har ofta tänkt på en kille som gick i min klass, vad rå jag var.
Vi hamnade sedan även i samma klass i gymnasiet..
Å då var jag ännu drygare....=(
Jag var väl inte värsta mobbaren MEN...
sårar man nån så gör man det.
Jag har tänkt på detta genom åren, i vart fall nu på senare tid.
Har länge velat be om förlåtelse.
Så idag satte jag mej ned och letade å
nuförtiden så kan man ju lätt hitta någon.
Å om människan finns på Facebooken,ja då går det på en sekund.
Jag fann honom där...
Så jag skrev ett litet brev där jag bad om förlåtelse,för min dryghet.
Kanske bryr han sig inte, kanske var det inget, kanske har han glömt...
MEN om han inte har glömt.....
Då vill jag han ska veta att jag ångrar mig!
Det kanske ger någon form av frid eller upprättelse för honom.
Jag tror inte att detta kanske nu är något som han tänker på...
Men även för min egen del,göra upp...
För den människan jag var då...Är jag inte idag.
Tycker du jag verkar ha varit en idiot....
Så får jag väl instämma å säga att jag har varit det.
Men kämpar var dag till att bli en bättre människa..
Att inse och vara medveten om mina misstag och felsteg,
är ett stort kliv åt rätt håll.....
Kanske får jag ett svar eller inte..Vi får se...

1 kommentar:

Anonym sa...

STARKT GJORT;och RÄTT GJORT.KRAM