söndag 21 november 2010

Steg Ett...

I min värdsliga plan är att........Trumvirvel.....
Steg :Ett

Att om sex månader har jag min efterlängtade utbildning,
en titel om man vill kallade det så...Jag säger livsstil!
Jag är då behandlingsassistent,
sen kommer jag nog att gå vidare till pedagog...
Beroende på hur skolan väljer att göra.
Ett års uppehåll eller inte.....Hoppas inte!
För då är jag verkligen med,
vem vet var man är mentalt och kroppsligt om ett år...
Eller ska jag plugga mera mot barn/ungdom..
Kankse är jag nöjd med detta jag har nu då...
Men min efterföljande plan efter utbildningen är.... trumvivel 2.
Att ha fosterbarn,bli ett familjehem.... för en ung tonåring.
Ja...jag känner jag vill investera mina känslor i detta.
Barn till missbrukande föräldrar.
Jag vill förändra en framtid för någon ,
jaa alltså det låter så pompöst,
men jag menar bara att få stötta någon.
Fast först kommer mycket annat, vilket upplägg.
Var ska man bo,slå ner pålarna...
Ska vi ha lite djur i kring eller vill man bo centralare..
Vem ska få komma?
Vill någon komma?.....
Men jag ber för detta..
detta har utkristalliserat sig mera å mera å mera..
Käre Gud hör min bön....
AMEN.....

Inga kommentarer: