torsdag 11 november 2010

Lilla Knyttet!!

Detta är såå jag i höstmörkret... Lilla Knyttet goes dark....
Jag blir så beppig....fantasilös...
Det känns som om min fantasi är en röd ballong som jag tappat å
som stiger mot skyn......
Jag kan bara som en liten ärta stå kvar å kika ...kika....
Min skitiga hand kupad över bekymrade ögon..Darrande underläpp.
Ja du hör ju!! ;)
Jag finner ut dom mest tristsate tankar som inte bringar nåt gott.
(hoppla, där är väl fantasin i en marinblå ballong då..)
Näe ,vill inte kalla det fantasi..utan det är höstbepp som talar..
Min fantasi som bor i mig ,har ett fint rum inne i mig.
Det är vaniljgula väggar med rosa handtryckta hjärtan på väggarna.
En pastellprickig luftballong med härlig vadderad korg,
där bara jag får plats.
Sitte och gungar i den å biter bakpå en penna å sniffar doftsudd.
Jag har så klart min moraklocka där.
Maken finns där inne oxå i finaste rosa krusidull kostymen.
En härlig mummig lagunblå heltäckningsmatta,
som ikket behöver dammsugas.
Då skulle den bli förstörd... =)
I detta rum sitter jag och är lycklig å spinner vackra drömmar.
Jag sätter fast drömmarna på en vägg med lite tuggummi på bara.
Det finnes mycket glitter å palljetter, rosetter och pynt...
Jag har en pälsoverall i änglahår som jag brukar mysa runt i...
Och självklart ballerinaskor...
ja så har jag det i mitt fantasirum....
Hur ser ditt ut??
Puss.....

Inga kommentarer: