fredag 5 november 2010

Renåå Femma.....

Jag har för länge sedan berättat om min morot,min dröm,
om varför jag beslutade att ta körkortet...
Japp den zebramönstrade jeepen..!!
Men efter jag tagit körkortet så lämnade ju varken jultomten eller
tandfèn någon jeep på trappen utanför !!.
Så då började ju den stora biljakten.
Scannade av blocket, jag ville ju finna BILEN med stort B!
Slantarna få,drömmen större..Hoppet Störst!
Jag kikade litt på en gul jeep med rostiga dörra för 10 000kr..
jag skulle få låna meeen näääeee...Jag försökte finna en bubbla!
Inget fann jag som föll mig på läppen. Ikentinken.
Så visar det sig att en kvinna som jag kännde lite ,
måste göra sig av med sin lilla bil...För 2000:-
En vit Rennåå Femma.
Oh Jösses säger jag....
Men vilken total huvudlös, virvlande ,sugande, hisnande, kärlek
jag sveptes in i... Vilken bil!!
Eller vilken ärtig liten plåtlåda!!
Lika mycket skydd som en tom chipspåse, men ack !
Jag kan känna den dära skkakande plåtkänsla, vibrationen
Även kan jag känna hjulen från afaltens grus under rumpan.
Att det bara var ett tunt lager metall mellan jag å vägen!
Jag kan känna hur jag höll lite extra hårt i ratten,
när vinddraget från en lastbil svepte förbiiii....Ouuiiii!!
Nästan så att den lilla snurrade runt ett varv av eftervinden.
Hur det tjöt av korsdraget igenom bilen blåsiga dagar.
Min Lilla Renå Femma hette Hönan...!!
Vi var totalt kära i varann....!!
Sedan dess när jag har skaffat bilar såå Nää..
Det kan aldrig bli samma totala Creme de passionell.
Jag har alltid sagt att Renå Femmor är Guds gåva till coola tjejer!
(jag har även haft en svart liten dödsföraktande R5,
å den slog lika starkt på min Renåå-nerv)
Så en vacker dag, så anser Gud att jag behöver en ny R5 ,
för att det ska var komplett för mig:
Å då kommer nog Benjamin Syrsa å Pinocchio och lämnar en
på trappen...... Istället för en guldklocka eller en skål gröt,
Vad vet jag!!! Men en Renåå Femma det blir det...
AMEN!




Inga kommentarer: