tisdag 23 november 2010

Kluck!! Kluck!!

Kan en höna överleva bland en flock Alfahannar....
Det slår mig ibland när vi idag lever bland å hävda sig.
Vara Först..eller kanske bäst...Eller rikast...snyggast??
Förr om dagarna så levde jag jämt bland riktiga Alfahannar..
Själv var jag nog en kombo av Skata å Tiger...=)
Nu känns det som om jag blivit en go rund liten höna.
jag kluckar runt, skrapar å finner ett litet frö..
Å dagens Alfahannar är omgivning,miljö ,press å stress.
Ibland när det blir det bara blir för mycket,
då tvärkluckar jag lite förbannat å sprättar iväg..
Jag brusar upp, skriker lite å smäller i en dörr.
För att sen skratta åt det. Burrar upp mig å vilar..
Nu när jag först ska till skolan i några dar (som jag älskar)
och sen iväg på en störtskön semester..Jaaa,
Då är jag resfebrig som en äggsjuk höna.
Jag peppar på att bli ModerHönan över mina Alfahannar.
Ta itu med mina demoner,
jag själv kan ju bara bestämma mitt tempo..
Så dax att låta ModerHönan Styra !!
=)

Inga kommentarer: