fredag 27 augusti 2010

Då och då kanske blir bra.....

Pssst här är jag.....
Jag har inte skrivit på några dagar, jobbet med allt vad det innebär.
Vi har ju LPmöten på onsdagar, där vi träffas sjunger härliga GLADA sånger.
Någon berättar om sitt möte med Jesus..hur dom förändrat livet.
Vi fikar , vi skrattar vi pratar...Alla är välkommna...ALLA!!! =)
Sen i torsdag så hade jag besök......
Jag har en tjej som mitt hjärta bultar extra för.....
När jag mötte henne första gången så var hon hemlös med dubbel diagnos.
Alltså missbruk och psykisk diagnos.... Jag kallar henne Baby Anne...
Hon skär sig,hon lider av röster..hon blir ofta illa utsatt av andra..
Världen har inte plats för mjuka människor i missbruksvärlden..
Ja knappt i vår värld heller alla gånger....
Nu har hon fått boende men det går inte spikrakt jämt..
Ibland så får jag fatt i henne å tar hem henne...
Igår var en sån kväll...Myspys hade vi...
Vi köpte hem en pizza..vi köpte en gigantisk godispåse med dryck..
Vi stängde in oss i hemmabiorummet å såg på Alice i Underlandet.
Sen bäddade jag ner henne å smög tyst ut...

Gud vår älskade Fader.
Jag värnar om Baby Anne å alla tjejer där ute som har det tufft.
Beskydda dem, låt dem få möta en trygg varm famn.
Låt någon lyssna på dem och behandla dem väl.
Låt ingen utnyttja eller slå deras kroppar...
Käre Jesus, låt mig få vara ditt redskap till trygghet.
AMEN

Sen när vi vaknade i morse åt vi en frulle sen mot stan..
Skrattandes nöjda mysiga lyssnade vi på Lasse Stefans.
Jag vet att min kväll med Baby Anne inte har förändrat
en svår livsituation... Men för en kväll å då,å då vara en trygg vän.
En ljusglimt i mörkret det är där man får börja....
Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något...
Så får man tänka annars blir det otroligt hopplöst..
KRAM........

Inga kommentarer: